top of page
  • תמונת הסופר/תAyelita

על תעוזה, השראה וצבעוניות - איריס אפפל חוגגת יום הולדת 99 !

עודכן: 3 בדצמ׳ 2020

מי זאת האישה הזאת?


"אמא, מי זאת האישה המבוגרת הזאת שציירת? שאל אותי הבן שלי, בן 10 בסקרנות רבה. מסתבר שעוד כמה אנשים לא מבינים למה ציירתי אישה מבוגרת בין כל הנשים הצעירות והאפריקניות בסדרת איורי הנשים שלי.


עד לפני כמה שנים גם אני לא ידעתי מי זאת והיא חזרה למודעות שלי בתרגיל הסיום שלי בתוכנית הפוטותרפיה שלמדתי. שם התבקשנו לבצע פוטומונטאז' עם דמות שמעוררת בנו השראה ואני בחרתי בה.


מקור תמונה מכאן



איריס אפפל


איריס אפפל היא אשת עסקים ניו יורקית, מעצבת, ואייקון אופנה שלא מפסיקה להפתיע. היא מוכיחה שבכל גיל אפשר לעשות את מה שחולמים ואוהבים. היא אינה מסתירה את הקמטים שלה ומתלבשת בגדול - תכשיטי ענק, נוצות וחרוזים, היא משלבת פריטי לבוש יחודיים המתאפיינים בצבעוניות נועזת ומרקמים מיוחדים.


היא אישה מעוררת השראה, יזמת, אשת עסקים ומובילת אופנה שידועה בעיקר בגלל התעוזה והססגוניות הייחודית שלה. היא החלה את דרכה ככתבת אופנה וכמעצבת פנים ולאחר שנישאה לבעלה קארל אפפל, הם הקימו יחד חברת טקסטיל. טעמה הייחודי התגבש במהלך השנים במסעותיהם ברחבי העולם בחיפוש אחר מרקמים, צורות וצבעים מיוחדים. היא עיצבה בתים למספר נשיאים, החלה לדגמן בגיל 90, יש לה תואר פרופסור של כבוד והיא זכתה בפרס על מפעל חיים מהאו"ם.


אחד המשפטים הכי מפורסמים שלה הוא :

"More is more and less is a bore"

השבוע, בתאריך 29 באוגוסט, תחגוג איריס אפפל 99 שנים לקיומה. היא השפיעה על עולם האופנה ב-80 השנים האחרונות, והיא הספיקה לעשות הרבה מאוד דברים ואנחנו מאחלים לה שתמשיך להפתיע, לחלום ולעורר השראה. לכבוד האירוע המיוחד כל המנויים שלי מקבלים בניוזלטר שנשלח מחר קוד הנחה מיוחד להדפס IRIS שאיירתי לפני מספר חודשים. בידקו את המייל שלכם ואם אתם לא מנויים, זה הזמן להירשם :)


בשנת 2014 צולם סרט תיעודי אודותיה. בסרט אנחנו פוגשים אישה עם תשוקה עזה לאופנה, אומנות ועיצוב, בעלת טעם ייחודי וססגוני, שהולכת אחר החלומות שלה ואומרת באופן ישיר את כל מה שהיא חושבת. רבות נכתב אודותיה ואפשר למצוא ברשת הרבה מידע, אבל אני ממליצה לראות את הסרט הנפלא הזה ולקבל ממנו הרבה השראה. ציטוט ידוע שלה מהסרט:


“I don’t have any rules, because I would only be breaking them, so it’s a waste of time.”


מקור תמונה מכאן



יש הרבה מאוד נשים שמעוררות בי השראה, בין אם מפורסמות או לא, אבל אין ספק שאיריס אפפל נמצאת אצלי בראש הרשימה, לא רק בגלל הגיל והתעוזה אלא כי לא חוששת להביא לידי ביטוי את מי שהיא.


שבוע מצוין לכולנו , ולאיריס אפפל מזל טוב לעוד שנים רבות וטובות.

 






167 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page