top of page
  • תמונת הסופר/תAyelita

נשים יוצרות בנגב | עירית טוהר

עירית טוהר היא אמנית, מעצבת ומייצרת מוצרים שימושיים ודקורטיביים לבית מחומרים טבעיים בעבודת יד. היא הקימה את העסק שלה, IT’s Art , בזמן הקורונה מתוך תשוקה לאומנות ולטבע. היא יוצרת ומעצבת בעץ מגוון כלי תחבורה מעוצבים, שלטי עץ וצילומים מקוריים במסגרת מעץ ממוחזר בעבודת יד.


 

# נעים להכיר| ספרי לנו על עצמך ועל העסק שלך


"שמי עירית טוהר - בעלת העסק IT’s Art , אמנית, גרה במושב קלחים. כעירונית לשעבר תמיד אהבתי את המרחבים הפתוחים. אני אומנם יחסית חדשה במושב אבל מרגישה לגמרי בבית – יש הרבה שמיים, מישורים, אופק גלוי. אני מרגישה שאני יכולה לנשום כאן ביתר חופשיות. מרחב המחייה הפרטי כאן גדול יותר, אך עם זאת הקהילה תומכת וחמה"


"אני מעצבת ומייצרת מוצרים שימושיים ודקורטיביים לבית מחומרים טבעיים בעבודת יד. המוצרים שלי מיועדים לאוהבי המתנות המיוחדות בעבודת יד ולשיתופי פעולה עם מעצבי פנים.


"אני חושבת ונושמת אמנות מאז ומתמיד. לצד מוצרי העץ המעוצבים שלי אני מציעה גם עבודות צילום בחוץ בטבע,ללא עיבוד טכני, עם מסגרות עץ מעוצבות בעבודת יד. אולי כשילוב בין חומר לרוח"




# תשוקה | מה את הכי אוהבת בעסק שלך?


"האהבה הגדולה שלי היא להמציא ולתכנן מוצרים חדשים. אני אוהבת את הטבע – פשוט, טבעי, זורם. לכן, העץ כחומר עיקרי בעיצוב המוצרים שלי הוא הבחירה הטבעית עבורי - הריח, המגע, המרקם, האופי המיוחד של כל סוג עץ וגם אפשרויות העיבוד הרבות שלו"



# הצצה אל "מאחורי הקלעים"| תארי את תהליך היצירה שלך


"הכל מתחיל בתשוקה, באהבה, בצורך ליצירה. בצילום זה מתחיל מרעיון לפרויקט – הפקה, חיפוש לוקיישן, אין ספור חזרות וצילומים של אותו נושא באותו מקום, עד למקבץ התמונות השלמות בשבילי"


"במוצרי העץ זה מתחיל מהחומר עצמו- אני בוחרת את סוג העץ ומגלגלת רעיון בראש. אני מחפשת ספקים לייצור, עורכת שינויים ותיקונים , בודקת מה אפשר לייצר בכמויות, זה תהליך ארוך עד להולדת המוצר עצמו".


שלטי העץ הם מוצר חדש שנולד מתוך הצורך שלי לחזור לצייר (תופעה נפוצה בזמן הקורונה) ומתוך צורך שעלה כמתרגלת יוגה שנאלצה לתרגל בזום, חשבתי על שלטים שיסמנו למתרגלים בבית את מתחם היוגה שלהם. נעזרתי במורה ליוגה שדגמנה לי את התנוחות, התנסיתי בציור על חומרים שונים ועל סוגי נייר שונים. מצאתי בית דפוס שסורק ומדפיס את הציורים על פלטת עץ כאילו צוירו ישירות עליו וכך נולד המוצר"


# השראה | מה הם מקורות ההשראה שלך?


"אני שואבת השראה מהסביבה הקרובה, מאנשים, מחומרים כגון- בדים ועצים, ממשפטים שנאמרו מסיטואציות והלכי רוח, מנופים ומעיצובי פנים של בתים. בכלל- מכל מה שקשור לעיצוב ולאומנות"




# פרויקט הדגל| ספרי לנו מהי היצירה הכי משמעותית שלך


"פרויקט הדגל שלי הוא כלי התחבורה המיוצרים בעבודת יד מעץ. תהליך היצירה שלהם הוא ארוך ומורכב. התהליך מתחיל ביצירת דגם אב טיפוס עד שמגיע למוצר (עדיין בעבודת יד) שנמכר. הסיבה השנייה שזה המוצר שמקבל הכי הרבה WOW והכי תופס את העין".





# טיפים לתחילת הדרך | מה תמליצי למי שרוצה לפתוח עסק חדש בתחום שלך?


"אני עסק חדש ועדיין אין לי את הראייה ארוכת הטווח לאחור מבחינת הניסיון, אבל מה שמוביל אותי הוא חוסר פחד והתנסות בכל דבר שהוא בר הגיון בתחום השיווק, הקשרים, רעיונות ואפשרויות חדשות לשיתופי פעולה. חוץ מזה סבלנות שהיא מוצר נדיר אצלי, מאוד נדרשת כאן"


# ערכים | מהם הערכים העיקריים על פיהם את פועלת בעסק ?


"דיוק ועיצוב מוקפד בכל פרט במוצר – הן עיצובי והן פרקטי".

"נראות יוקרתית ולא זולה".

"ייחודיות – אני מתייחסת למוצרים כאל יצירות אמנות, שאינם דומים למוצרים אחרים בשוק באותה קטגוריה".





# הגשמה | חלום שלך שטרם הגשמת בעסק


"כרגע אני נמצאת בשלב של גיבוש והגדרת החלומות. בגדול – פרויקטים גדולים בשיתוף עם מעצבים אחרים".


# אתגר | מהו האתגר העיקרי שלך בעסק ?


"העסק התחיל פחות או יותר עם הקורונה, כך שאין לי השוואה להתנהלות שונה. ההתמודדות היא כמו של כל עסק מתחיל עם כל חוסר הוודאות, המידע והניסיון".



# יצירת קשר עם עירית



פייסבוק -https://bit.ly/2HxlOmf


צילום תמונות: עירית טוהר


 

מעוניינת להצטרף למדור "נשים יוצרות בנגב"?

צרי קשר ואשמח לשלוח לך פרטים: info@ayelita.com



126 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page