top of page
  • תמונת הסופר/תAyelita

נשים יוצרות בנגב | גלית בוטבין


גלית בוטבין, בעלת סטודיו לקרמיקה "חימר וחומר" בגבעות בר, בו מתקיימים חוגי ילדים ונוער וגם סדנאות ומפגשי "סטודיו פתוח" למבוגרים. עסקה בעיקר כאחות מוסמכת וכמנהלת סיעוד במחלקת ילדים עד שהחליטה להקים את הסטודיו ולעסוק גם באמנות, הבעה ויצירה. גלית נשואה, אמא לשלושה ילדים, חמישה חתולים ושני כלבים.


נשים יוצרות בנגב, ראיון עם טלי בן דוד, תמונת תדמית
נשים יוצרות בנגב - גלית בוטבין

# נעים להכיר| ספרי לנו על עצמך ועל העסק שלך


סטודיו "חימר וחומר" פועל מינואר 2020 בגבעות בר. הסטודיו כולל גלריה ויצירות פרטיות שלי ומתקיימים בו חוגי ילדים ונוער, סדנאות ומפגשי "סטודיו פתוח" למבוגרים אחת לשבוע.

בסטודיו העבודה חופשית ואישית, בדגש על הבעה ויצירה חוויתית ותוך כדי כך נלמדות טכניקות שונות בהתאמה.

בסדנאות אני מציעה פלטפורמה בה כל אחד מהמשתתפים מביא את עצמו אל היצירה.

סדנת פנים הבעה ורגש ,סדנת כבשים, סדנת שקי חימר, סדנת מוביילים, סדנת כלים ועוד. כל אחד מהמשתתפים מביא את עצמו לידי ביטוי עם טביעת האצבעות הפרטית שלו והתוצרים מדהימים ומרגשים בכל פעם מחדש.




# תשוקה | מה את הכי אוהבת בעסק שלך?


לא בכדי סיפרתי על הרקע המקצועי שלי.גם אז וגם היום אני עובדת עם ילדים ומבוגרים. גם היום נתינה וקבלה הם חלק מחיי.


אני נדהמת מול פלא המפגש עם החימר- ילדים ונוער יוצרים ומתחברים בצורה הבסיסית והטבעית ביותר, מתרגשים, מלאי ציפייה ושמחה הבאים לידי ביטוי במפגשים עם החימר. לא תמיד קל להם ודרך היצירה הם לומדים לשחרר את ה"מדוייק" ו"המושלם" ומאפשרים לעצמם ליצור מתוך הדימיון, בחופשיות עם הרבה רגש והבעה אישית וליצור זכרונות שישמרו לעד.

אני מקבלת מהילדים כל כך הרבה אהבה ושמחה ומברכת על כך שהסטודיו והיצירה בחימר מהווים חלק משמעותי בתחנות הילדות שלהם.


# הצצה אל "מאחורי הקלעים"| תארי את תהליך העבודה שלך


בתהליך העבודה עם חימר נדרשת למידה בסיסית של טכניקות עבודה מגוונות תוך כדי תנועה: חוליות, משטחים, פיסול, אובניים ועוד. העבודה בחימר נעשת בשלבים: שלב ההכנה, שלב הייבוש, שריפה ראשונה (ביסק), שלב הצביעה ושריפה שניה. תהליך היצירה כולל מחשבה מקדימה, חיפוש או חיבור להשראה, יצירה תוך כדי שיח או בשתיקה, בסבלנות או עם מכוונת למטרה. בתהליך היצירה תמיד מעורבים רגש, הבעה וביטוי אישי - וזהו קסם היצירה.



# השראה | מהי השראה עבורך ומהם מקורות ההשראה שלך?


השראה עבורי היא זו שתפעיל את אותו זיק אנרגיה שקורה בזמן היצירה, היא זו שנותנת תחושה של חיוניות וחיבור ומדרבנת אותי להיות יצירתית יותר ונוכחת בעשייה. אנשים הם מקור ההשראה העיקרי שלי . המפגשים עם האנשים בסטודיו הם מעבר ליצירה - יש שם ציפייה ושמחה, התלהבות מדבקת, יש סיפורים ודינמיקה משפחתית, זוגית או חברית סביב היצירה והאופן שבו היוצרים רואים את עצמם ונעזרים בחימר להביע וליצור, הוא מקור ההשראה הגדול ביותר בחיי.


# פרויקט הדגל| העבודה הכי משמעותית שלך


היצירה הכי משמעותית תמיד מתחילה בהשראה ובמחשבה. העבודות שלי כולן משמעותיות עבורי: כבשת רסטי דבש, כיבשת צמרי אהבה, כבשת אדום, טבע ירוק, אינטימיות, דג במים, מזלג אדום, דבש וקינמון. לכולן יש שם.


יצירה מיוחדת עבורי שמציינת את ההמשכיות של דרכי המקצועית לאומנותית מבטאת שלוש דמויות, שלושה נושאים: קצב סינוס, אוויר נקי ורחם. שלושה איברים במשולש החיים שלי.


# אתגר בעסק| ספרי על אתגר בעסק שלך ואיך התמודדת איתו


האתגר העיקרי הוא עמידה בציפיות שלי, עמידה בציפיות של היוצרים. יש לי סיפור לדוגמא: אחת המשתתפות יצרה תפוח וצבעה אותו בצבע ירוק, בפתיחת התנור לאחר השריפה השניה, צבע התפוח היה הכל מלבד ירוק. צבעתי אותו שוב ובשריפה השלישית הוא יצא ירוק ומושלם עבורה. סיפור התפוח הוא מטאפורה לאתגרים העיקריים שלי: בעיניי, התפוח היה ייחודי כמו שהוא יצא, אבל לא בעיניה. אני חווה יחד עם היוצרים ולאורך כל התהליך את ההתרגשות והציפייה, ושואלת את עצמי מה חשוב יותר- התהליך או התוצאה? זה אתגר שדורש הכלה והבנה של חווית היצירה, השחרור וקבלת הלא מושלם.


# טיפים לתחילת הדרך | מה תמליצי למי שרוצה לפתוח עסק חדש בתחום שלך?


אותנטיות - האהבה שלך למה שאת עושה תדביק אחרים.

החיים קצרים- קבלו החלטה וצאו לדרך.

מתחילים בקטן מרגישים את הדופק, מטפחים באהבה והעסק יגדל.


# ערכים | מהם הערכים העיקריים על פיהם את פועלת בעסק ?


בעבודה עם אנשים בסטודיו ישנם ערכים שחשובים לי ועליהם לא אתפשר: כנות, הכלה, רגישות, כבוד, שקיפות, יצירתיות ומקצועיות.

האהבה והחיבור שלי לאנשים דרך העבודה עם החימר והשותפות בתהליך היצירה מייצרים אצלי התרגשות בכל פעם מחדש.



# הגשמה | ספרי לנו חלום שלך שטרם הגשמת בעסק


אני שואפת להציג בגלריה גדולה את האומנות שלי. החלום שלי זה שיאהבו, יכירו ויתחברו אל העבודות שלי וזה כבר קורה. היצירות שלי נותנות השראה לכל כך הרבה אנשים - זה מרגש ומשמח אותי מאוד. אני גאה בכבשים שלי שכבר נמצאות בהרבה בתים חמים.


גלית, תודה רבה! שמחנו לארח אותך במגזין AYELITA

# יצירת קשר עם גלית בוטבין


אינסטגרם - ליחצו כאן


פייסבוק - ליחצו כאן




צילום תמונות :


אהבתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה

 

גם את מעוניינת להצטרף למדור "נשים יוצרות בנגב"?


צרי קשר ואשמח לשלוח לך פרטים: ayeletkm@gmail.com




187 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page