top of page
תמונת הסופר/תAyelita

נשים יוצרות בנגב | טלי בן דוד


טלי בן דוד, מעצבת פנים באזור הדרום. גרה בטנא עומרים, נשואה למשה ואמא לשישה. הגיעה לעיסוק הנוכחי לאחר שסיימה בהצטיינות לימודי תואר שני בחינוך באוניברסיטת בן גוריון. היא תכננה להירשם ללימודי דוקטורט אבל ברגע האחרון החליטה להגשים חלום ישן וללמוד עיצוב פנים.


נשים יוצרות בנגב, ראיון עם טלי בן דוד, תמונת תדמית
נשים יוצרות בנגב - טלי בן דוד

# נעים להכיר| ספרי לנו על עצמך ועל העסק שלך


"אני מעצבת ומתכננת פנים. ההתמחות שלי היא בניה מאפס או שיפוצים נרחבים. אני מאמינה שעיצוב טוב הוא עיצוב פרקטי המתחשב בצרכי הלקוחות. קודם כל נוחות ופרקטיקה ולבסוף, אני אדאג שזה גם יראה וואו. חשוב לי שהתהליך יהיה בשיתוף מלא עם הלקוחות ויקח בחשבון את מה שהם אוהבים וגם את מה שלא.


בין סל השירותים שלי אני מעצבת בתים כשהם עוד בשלב התכנון שלהם, מכינה תוכניות נרחבות לשיפוץ, אני מלבישה בתים קיימים ומתכננת מטבחים או פרטי נגרות אחרים ובנוסף -יש לי מסלול מהיר לעיצוב חללים שהוא אחד המוצרים שלקוחות הכי אוהבים"



# התחלה | מה הוביל אותך להסב מקצוע ולעסוק בעיצוב?


"כילדה לאבא קבלן הכרתי את תחום הבניה מקרוב. החלום לעסוק בתחום היה קיים מגיל צעיר, אבל התחום נראה לי מאוד 'גברי'. הכניסה לאתר בניה, הטיפוס באתר כשעוד אין מדרגות, המעבר אחרי עבודת הפועלים. גנזתי את החלום והמשכתי בתלם. למדתי תואר שני בחינוך ושקלתי להירשם לדוקטורט".

"נקודת המפנה היתה לפני 7 שנים כשהרחבנו את ביתנו בטנא. שם גיליתי שהחיידק עוד חי ונושם בתוכי. חיכיתי לרגע שבו אוכל לשלב לימודים אינטנסיביים של עיצוב פנים עם החיים והגשמתי את החלום. למדתי בתל אביב ולמרות המרחק זה לגמרי היה שווה את המאמץ. היום אני עוסקת בבניה מאפס או שיפוצים גדולים וגם מלבישה בתים קיימים ואני נהנית מכל רגע!"



# חיבור לנגב | איך הגעת לאזור הנגב?


"אני ירושלמית במקור ובאיזשהו מקום אני עדיין ירושלמית בלב. אני אוהבת ונושמת את העיר הזו ומבקרת את הוריי ומשפחתי לעיתים תכופות וגם נוסעת לטייל ולהנות מהריח והטעם המיוחד של ירושלים".

"אל הנגב הגעתי לפני 20 שנים, עם נישואיי למשה שהוא איש צבא. האמת היא שהתאהבתי מייד באזור- המרחבים הפתוחים, האנשים טובי הלב והערים הקטנות בהן כולם מכירים את כולם, עשו לי טוב בלב. במשך שנים לימדתי, ואני מלמדת עד היום, באולפנה בבאר שבע והדרכתי בתחום הדעת שלי בתי ספר רבים ברחבי הנגב, זכיתי להכיר אוכלוסיה שלא קיימת בשום מקום אחר".


# תשוקה | מה את הכי אוהבת בעסק שלך?


"וואו! כל שלב בתהליך מרגש אותי מחדש. אני אוהבת לפגוש אנשים, להכיר אותם ולהבין מה הם באמת צריכים. אני אוהבת לתכנן עבורם ולראות אותם מתרגשים כשהחלומות שלהם הופכים למציאות."


"אני אוהבת את שלב הקניות שבו אנו בוחרים (יותר נכון, בוחרות) את הפריטים השונים ויותר מכל אני אוהבת לראות את השינוי המבורך שנעשה בבית של הלקוחות. גם את פגישת הסיכום אני אוהבת, כי היא נעשית בנחת, אחרי שבעלי המקצוע השונים סיימו את עבודתם ויש לי אפשרות לשמוע מהלקוחות על התחושות שלהם במהלך השיפוץ או הבניה. אני לומדת מזה המון ומדייקת את עצמי מפעם לפעם"


# הצצה אל "מאחורי הקלעים"| תארי את תהליך העבודה שלך


"אני מתחילה בפגישת היכרות שבה אני והלקוחות מכירים אחד את השני. אני שומעת מהם מה הצרכים

והחלומות שלהם והם שומעים ממני איך מתקיים התהליך-ומהן נקודות הציון לאורך הבניה או השיפוץ.

לאחר שהחלטנו לשלב זרועות, אני עושה מיפוי צרכים מדויק באמצעות שאלון מקיף ללקוחות.


"מתוך המיפוי אני מכינה תוכניות מפורטות. לאחר אישור הלקוחות התוכניות יוצאות למכרז קבלנים ובשלב הזה אנחנו כבר עמלים על בחירת ריצופים, חיפויים, אלומיניום, דלתות, צבעים, טפטים, חומרי גמר למטבח ולחדרי רחצה ועוד. מאוד חשוב לי שבמהלך הליווי הלקוחות ירגישו בנוח לשתף בצרכים וגם בחששות".



# השראה | מהם מקורות ההשראה שלך?


"מקורות ההשראה שלי הם בלתי נגמרים. החל מהעיסוק של הלקוחות, הנוף הנשקף מחלון ביתם או דרך תמונה שהם מאוד אוהבים ורוצים לשלב בחלל. העיסוק בעיצוב פנים לימד אותי שכל דבר יכול להפוך להשראה וזה מה שהופך את התכנון ובחירת החומרים למעניין ולא שגרתי. יותר מכך, זה מה שגורם לאנשים פעם אחר פעם להתפעל ולומר "איזה יצירתיות!"


# פרויקט הדגל| העבודה הכי משמעותית שלך


"לפני מספר שנים הרחבנו ושיפצנו את ביתנו. ושם הבנתי שהחיידק של עיצוב פנים עוד בועט ונושם בתוכי. אחרי שהתחלתי לעסוק בעיצוב פנים כמקצוע,לקחתי מספר פרויקטים והמשמעותי בהם היה שיפוץ של בית פרטי בעל חמישה מפלסים המתפרס על שטח של 200 מ"ר.


הבית היה ישן מאוד וכל מפלס שבו היה בגובה אחר וכמעט בכל חלל היתה תקרה משופעת שנבעה מהמדרגות המרובים בבית. בשיפוץ הזה היו המון אילוצים והעיקרי מבינהם היה מגבלת התקציב. לבסוף, כל הידע שלי התנקז לכדי יצירה מעניינת ומרהיבת עין ואני שמחה שעל אף אתגר התקציב המוגבל, הדיירים ואני הצלחנו לקבל תוצאה מרשימה.


מאוד ריגשה אותי פגישת הסיכום שבה בני הזוג שיתפו ואמרו שלמרות הפשרות, עכשיו, כשהם חיים בבית כבר מספר חודשים הם מרגישים שהידע וניהול הפרויקט מצידי עזרו להם לדייק ולקבל בית שהוא גם פרקטי, גם יפה וגם לא סחט להם את הכיס".



# טיפים לתחילת הדרך | מה תמליצי למי שרוצה לפתוח עסק חדש בתחום שלך?


"הכניסה לשוק היא באמת לא פשוטה ואני ממליצה להכיר חברות וקולגות מהתחום, לרוב הן ישמחו לחלוק תובנות ואף להעביר עבודות שלא מתאימות להן בהיקף או במרחק. כמו כן, אני מציעה לפתוח פייסבוק ווואצאפ עיסקי שנותנים כלים ראשוניים לשיווק".




# ערכים | מהם הערכים העיקריים על פיהם את פועלת בעסק ?


"כנות - אני תמיד אומר את דעתי המקצועית, אבל בהחלט אבין אם הלקוחות יחשבו אחרת ואף אעשה הכל כדי שהתמונה השלמה תצא יפה ומעוצבת, גם אם לא הכל לפי ההמלצות שלי.


שקיפות - חשוב לי שהלקוחות ירגישו בנוח לשתף בהתלבטויות ותמיד אשתדל לתת מענה למה שאני יכולה. חשוב לי שהתהליך ישקף את האהבות של הלקוחות שלי.


יושרה - אם תהיה לנו התלבטות על פריטים שנראים 'וואו' אבל זה בא על חשבון האיכות של הפריט, אני תמיד אשקף את זה ללקוחות ואתן להם לעשות את הבחירה. למרות שמאוד מתחשק לי תמונות לקטלוג בסוף הפרויקט, תמיד אעדיף שהלקוחות שלי ידעו מה הם בוחרים ויהיו מרוצים לטווח הרחוק".



# הגשמה | ספרי לנו חלום שלך שטרם הגשמת בעסק


"אני גרה בישוב קטן שבו מקווה הנשים קטן ומיושן ולא מעט פעמים אני חושבת שלו רק היה לנו תקציב', הייתי מסייעת בשיפוץ ועיצוב המקום מחדש והופכת את המקום לנעים ומכבד יותר. אנחנו בתחילתו של תהליך, אבל עקב ביורוקרטיה מסורבלת, זה מתעכב.

בנוסף, כשאני נכנסת למבני ציבור כדוגמת בתי כנסת, בתי ספר או משרדים, אני מייד חושבת מה הייתי עושה כדי שהמקום יהיה מזמין יותר. בדמיוני, אני מגלחת את הקירות ומתכננת את הנגרות שצריכה להיות באותו מקום כדי לאחסן את החפצים שנמצאים שם, לרוב ללא מענה הולם. אני מאחלת לעצמי שבעוד 3 שנים אגשים את כל החלומות שמניתי כאן: עיצוב בית כנסת, בית ספר ומקווה נשים".


טלי, תודה רבה! שמחנו לארח אותך במגזין AYELITA

# יצירת קשר עם טלי בן דוד



פייסבוק - ליחצו כאן


טלפון נייד - 053-8848945



צילום תמונת תדמית: אדוה ברזילי

צילום תמונות אדריכלות: אורן קרידי


אהבתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה

 

גם את מעוניינת להצטרף למדור "נשים יוצרות בנגב"?


צרי קשר ואשמח לשלוח לך פרטים: info@ayelita.com




240 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page